Wat aan de reis vooraf ging

12 augustus 2016 - Assendelft, Nederland

Na alle leuke reacties op de start van ons reisblog is het tijd om uit te leggen wat eraan vooraf is gegaan. Van 2001 tot 2013 hebben we met veel plezier rondgereisd met een (door de vorige eigenaren Ton en Gertruce) tot camper omgebouwde Renault Goélette. Een voormalige ambulance uit het Belgische leger uit 1953, met vierwielaandrijving zodat je op vrijwel iedere plek kunt komen. In 2013 is de auto helaas total loss gereden door een chauffeur van een tankwagen die even niet oplette en de file waarin wij stonden over het hoofd zag. We hadden nog een Goélette in de schuur staan, en besloten deze om te bouwen tot camper en er langere tijd mee op reis te geen, zoals altijd al het plan was. Fred ging met pensioen, ik kon een half jaar vrij krijgen, nu alleen de auto nog. Er moest het een en ander gebeuren, want de Goélette in de schuur was jarenlang gebruikt als leverancier van reserveonderdelen. Fred heeft op basis van het restant een nieuwe auto gebouwd, waarvan alleen het chassis nog origineel is. Er zit nu een Nissan Patrol-motor- en versnellingsbak in, assen van een andere Nissan, rem- en stuurbekrachtiging, een motorrem, handgas, het dak is verhoogd met delen van de oude Goélette, er zit een standkachel in, airco voor de katten (die kunnen slecht tegen hitte, zo ontdekten we in Turkije), de lier van de vorige auto is teruggezet, en er is een imperial voor de kano en de dakkoffer geplaatst.