Camper eindelijk klaar voor verscheping

1 augustus 2016 - Assendelft, Nederland

Na ruim 2 jaar hard werken en met hulp van George, Arnold, Ton, Tom en anderen is onze camper eindelijk gereed om op 1 augustus naar de haven van Antwerpen te worden gebracht. Omdat de ramen veel te laat werden geleverd, kon het interieur pas de laatste dagen voor vertrek worden afgemaakt, en moesten daarna de gordijnen nog worden opgehangen. Toen op de dag voor vertrek ook nog een lekke band, dus reservewiel erop gezet...precies op tijd klaar. Op 1 augustus met onze huis-, tuin- en keukenauto en de camper naar de haven van Antwerpen gereden. De juiste 'kaai'  snel gevonden, maar eenmaal in het havenkantoor bleek het net iets anders te verlopen dan verwacht. Waar ik dacht dat we in alle rust met een kopje koffie zouden worden ontvangen, bleek dat er een computerstoring was, dat het stickerapparaat niet werkte, en dat er onervaren personeel werkte vanwege de vakantieperiode. De wc's waren buiten gebruik en koffie was er al helemaal niet. Nadat we 2,5 uur in de verplichte fluorescerende hesjes in rij 1 hadden gestaan, bleek dit de verkeerde rij te zijn. Gelukkig werden we meteen geholpen door de juiste loketbeambte, wel met boze blikken vanuit rij 2. Daarna was het gelukkig snel gepiept en lieten we de camper achter in de haven, samen met een Zwitserse en 2 Franse campers. We moesten wel de jerrycan die bedoeld is voor reservebrandstof weer mee terug nemen, want hoewel leeg, ontbrak het kennelijk verplichte certificaat. Nog even wat foto's gemaakt, die ik vervolgens meteen weer moest wissen, want het is verboden foto's te maken in de haven. Nu kunnen we het containerschip volgen via een website. Wat Fred zo ongeveer ieder kwartier doet, want nu de camper weg is is hij in een diep gat gevallen!

1. Johan en Coby:
    11 augustus 2016
    We gaan jullie volgen, fijne tijd
  2. Monique en Henk:
    11 augustus 2016
    Vanaf nu kan het alleen nog maar beter gaan!
    Jullie hebben er weer twee volgers bij :-)
    Vooral genieten!
  3. Gertruce:
    Geniet, ik volg jullie
  4. Suuz:
    12 augustus 2016
    Ha lieverds! Nou zeg de avonturen zijn echt al voor jullie begonnen! Sommige dingen veranderen nooit...altijd de verkeerde rij! Zit nu op een terras met mijn wijntje wachtend op de sushi. Geniet nog even van het Nederlandse. Mooie avonturen gewenst!
  5. Suuz:
    12 augustus 2016
    En nu nog een goede Zumba les vinden
  6. Marjan Engels:
    13 augustus 2016
    Veel plezier met jullie reis. Leuk hoor zo'n avontuur. Marjan Engels
  7. Martin Oosterhuis:
    22 augustus 2016
    Nou Fred en Connie veel plezier de komende maanden ,hoop dat alles goed verloopt met jullie ,en het vee.
    Ook met jullie gezondheid met name Fred .
    Ben wel bang dat je tafeltennis niveau naar nul zakt .
    Gr Martin