Ongelukje Fred en Catskill Mountains

28 augustus 2016 - Catskillgebergte, Verenigde Staten

Vanwege de hitte besloten we niet naar New York te gaan, maar de bergen op te zoeken. Op naar de Catskill Mountains, 1 van de vele tips van collega Hans. Via drukke wegen langs New York gereden, vanuit de verte een nieuwe toren van het World Trade Centre gezien, en toen het dal van de Hudsonrivier in, prachtige route langs de rivier, langs West Point, mooie parkeerplaatsen onderweg. Vanwege de hitte had de motor het wel moeilijk en raakte aan de kook, en bij een tankstop wilde Fred de dop iets van de radiator halen, zoals we bij de vorige camper ook vaak hebben gedaan. Nu vloog de dop er echter af, en Fred kreeg liters kokend water over zich heen: borst en gezicht verbrand. Gelukkig was er toevallig een arts bij het tankstation, en zij gaf ons aloë vera om de pijn te verlichten. Uiteindelijk bleef de schade beperkt tot blaren. Radiator gevuld en onze bestemming voor die dag opgezocht: Woodland Valley State Park middenin de Catskill Mountains. Het landschap heeft wel wat weg van Oostenrijk, en ook de huizen: grote houten chalets. Belangrijk verschil is dat hier zwarte beren zijn, en hoewel dat de minst gevaarlijke soort voor mensen is, wordt overal gewaarschuwd: eten in de auto, deuren en ramen dicht, niet slapen in de kleding waarin je hebt gekookt, en als je toch een beer tegenkomt moet je vooral veel lawaai maken en niet wegrennen. Volgens de ‘park ranger’ is dit het berenseizoen, nu de eikels van de bomen beginnen te vallen. Het park is gelegen aan een smal stroompje, met waterjuffers, kleine visjes en rivierkreeftjes.

1. Gertruce:
    30 augustus 2016
    Wat een genoegen jullie reis te volgen, ik kijk al uit naar jullie volgend avontuur, hoop wel dat er verder geen ongelukken en pech met de auto voorkomen. Ik heb wel een beetje heimwee als ik je verhaal lees en de oververhitte motor is zo herkenbaar, ik heb het logboek van onze reizen weer eens overgelezen, al was dat op bescheiden schaal. Geniet maar van alles wat deze reis biedt. Lieve groet en ben voorzichtig
  2. Hellen en Ruud:
    30 augustus 2016
    Oei... Maar Fred kennende mocht je het blarengebeuren ws niet eens noemen?
    Benieuwd of jullie nog een plaatje weten te schieten van een beer in 't wild!
  3. Monique:
    30 augustus 2016
    Hallo Conny en Fred, ik volg jullie spannende avontuur met heel veel plezier.
    Ik hoop dat Fred snel herstelt.
    Blijkbaar genieten de honden volop van de mooie omgeving.
    Als je aan lezen toekomt in deze prachtige omgeving denk dan aan James Fenimore Cooper The Pioneers (uit 1823) dat zich afspeelt in de Catskill Mountains.
  4. Ton en Truda Vierhout:
    30 augustus 2016
    We hopen dat Fred niet al teveel last heeft
    wat leuk dat we jullie op deze manier kunnen volgen
    Groetjes van Ton en Truda
  5. Ada Marquart:
    30 augustus 2016
    Hoi Conny en Fred, leuk om zo met jullie mee te reizen. Catskill Mountains zijn wij drie jaar geleden ook door gereden, mooi daar.
    Groetjes
    Ada
  6. Wim schultz:
    30 augustus 2016
    Wat zullen jullie uitkijken naar de herfst! Groet!
  7. Moniek:
    30 augustus 2016
    Gaaf! Dit trip langs de Hudson staat ook op ons lijstje! Aanrader dus!
    Ben zo blij dat de dieren het ook allemaal goed doorstaan hebben! Vooral die foto van Joep!!!
    dikke kus van Moniek en keep on writing!!!
  8. Johan en Coby:
    Hoi Conny en Fred.
    Het is leuk om jullie te volgen met de spannende verhalen over beren enz.
    Hopelijk valt de verwonding van Fred mee.
    Dat de honden en katten zich vermaken is te zien.
    Ook genieten we van de mooie foto's.
    We verwachten een foto van een beer, wel ver weg!
  9. Mich:
    31 augustus 2016
    Hallo Fred en Conny
    Kijk of jullie bij een auto materialen zaak water wetter (zo heet het in het engels een rood flesje)kunnen krijgen voor de koeling van goelette dat zorg voor betere koeling en het zal niet meer koken Gr Mich
  10. Johan en Coby:
    31 augustus 2016
    Ik wist niet dat ik ook nog wijnboeren in de familie had.
    Echt heel leuk om te zien.
  11. Suuz:
    1 september 2016
    Lieve luitjes, oh Tjeem wat een situatie weer, het zal eens niet onze stoere Fred zijn die iets overkomt! Wel een enorme bikkel hoor als je onder de blaren zit en het af kan doen met aloe, toch wel verse?!
    En alsof de auto niet al gevaarlijk is, ook nog eens omringt door 'wildlife', gelukkig dat jullie veiliger slapen dan in een ⛺️! En waakhonden bij jullie. Die in nl natuurlijk zwaar in training zijn geweest om jullie tijdens de trip te beschermen. Wel goede tip van mitch. Fijn ook om al die lieve berichten te lezen, veel betrokkenheid. Veel plezier en hoop dat het koeler is in de bergen, hoorde dat Baltimore afzien was...dikke kus suus enzo
  12. Lobke:
    1 september 2016
    Pas maar goed op jullie huisdieren met al die beren!
  13. Piet en marja:
    Even nieuws uit dorp Cor Hos overleden. Wensen jullie veel plezier in the USA
  14. Miekelotte&Ilona:
    Hoi allemaal,
    Het is rustig in het laantje zonder de doggies. Maar als ik het zo bekijk amuseren die zich prima. Wij hadden in Zweden de "Wildernisroute" genomen, met het idee dat er achter iedere boom een beer naar ons stond te zwaaien. Nou we hebben geen wild gezien. Ja op een elandenfarm. Daar werd Herbert gelokt met eten. Alleen was Herbert nog niet aan het ritme van het toeristenseizoen gewend en moest die door de boerin uit het bos gelokt worden met lekkere hapjes. Ook dat had wat.
    Leuk om de reis zo te volgen.
    Groeten van Miekelotte en Ilona
  15. Sjeel:
    2 september 2016
    Ha Conny, wat supertof om te lezen allemaal!
    Geniet ervan!
    Groeten, Sjeel
  16. Martin Oosterhuis:
    2 september 2016
    Hoi Conny en fret jullie zijn net op weg en al zoveel mooie verhalen .
    En spannende dingen dat fret een ongelukje heb gehad ( lees blaren ) kijk ik niet van op zolang ik met hem train was er elke week wel wat ,past bij hem .wij zijn net een week op Texel geweest daar zijn geen beren hoor .
    Wacht de volgende verhalen met spanning af.
    Ik hoop zonder tegenslag voor jullie en de beestenboel Gr Martin
  17. Marco en Hetty:
    3 september 2016
    Beterschap voor Fred! We zijn er van geschrokken!
    Spannend met de beren (vooral met de huisdieren)... hebben je dieren al een beerbelletje om?