Camper uit de haven van Baltimore gehaald

24 augustus 2016 - Baltimore, Maryland, Verenigde Staten

De dag na aankomst was ook spannend, want we gingen onze camper uit de haven van Baltimore halen. En de vraag was in welke staat we deze zouden aantreffen: we moesten de sleutels in de auto laten, kastjes zijn niet afgesloten en er worden soms dingen gestolen. De formaliteiten waren snel afgewikkeld en Fred moest met een escort de haven in. Van veraf was onze camper al te zien, en er bleek helemaal niets te zijn beschadigd en ook was er niets gestolen. Enigszins waardevolle spullen, zoals een verrekijker, hadden we trouwens zo goed verstopt dat we ze nu zelf ook niet meer kunnen vinden. Toen heb ik de huurauto ingeleverd in het centrum van Baltimore, Fred erachteraan met de camper. Baltimore kennen wij alleen van de beste serie ooit The Wire, waar Baltimore niet van de meest aantrekkelijke kant wordt belicht, maar het centrum is prachtig, met veel bakstenen gebouwen. Geen ‘corner boys’  gezien daar. Onderweg nog bijna de verkeerde brandstof in de huurauto gegooid: in Europa is de dieselslang zwart en de benzineslang groen, hier is het precies andersom. Gelukkig is de diameter ook anders, en paste de dieselslang gelukkig niet in de benzineauto. Toen op zoek naar de juiste maat gasflessen voor ons fornuis en buitenkooktoestel. Fred had de maat gasflessen opgezocht op internet en daarvoor bergruimte gemaakt in de vloer van de camper. Helaas is alles hier omvangrijker dan bij ons: de auto’s, de mensen, de campers, de huizen, en dus ook de gasflessen. De gasfles die wij nodig hebben lijkt alleen op bestelling verkrijgbaar. Gelukkig kunnen we met deze temperaturen goed zonder gas. Toen opnieuw naar de Walmart voor koffie, thee, water, suiker, zout enzovoorts: we mochten niets invoeren. Daar bleken ook de verpakkingen veel groter dan bij ons en het was een hele uitdaging om verpakkingen te vinden die we überhaupt konden opbergen in onze kleine koelkast of kastjes. Dat is niet overal gelukt, en zo zitten we nu bijvoorbeeld met een voorraad van 100 theezakjes. Diezelfde dag al hadden we het eerste akkefietje met de camper: op de parkeerplaats van een Mexicaanse cantina bleek de auto opeens 50 meter achteruit te zijn gelopen. Heel mysterieus. Later gebeurde dit nog eens op de camping: bleek dat hij soms spontaan uit de versnelling schiet. Toch maar de handrem gebruiken voortaan. Nog een geluk dat er geen andere auto’s waren geraakt.

1. Jacqueline en René:
    27 augustus 2016
    Hi Conny, Fred, Beestjes en Nelly het nijlpaard!
    Wat goed om te horen dat jullie veilig van start zijn met z'n allen! Veel plezier!
    Groeten, Jacq en René
  2. Martin Oosterhuis:
    27 augustus 2016
    Leuk verhaal ja je weet in Amerika is alles groter en volgens zij zeggen alles beter maar daar heb ik me twijfels over .
    Ben blij voor jullie dat alles goed gaat .
    Heb nog een vraag wat zijn corner boys verder wens ik jullie veel succes Gr Martin
  3. David:
    27 augustus 2016
    Everythings right in America if your white in America and big of course. Mooi verhaal en bon vouage as they say in America. Veel plezier
  4. Peter Gronloh:
    28 augustus 2016
    Geweldig om te horen dat alles goed gegaan is en we zien uit naar de verhalen en foto"s.
    En vergeet niet je huis op de handrem te zetten jullie moeten er nog een paar maanden in wonen.
    En ja, The Wire.......the best ever made...

Peter en Rolien
  5. Marieke & co:
    28 augustus 2016
    Wat fijn dat jullie een goede vlucht hadden en vooral ook dat de dieren het goed doorstaan hebben. Dat was toch wel een zorg van Hidde. En dan boodschappen doen...haha ik kan me de megakoelkasten nog herinneren waar al die megaverpakkingen wel in passen. Dat is inderdaad even zoeken voor in jullie huisje. Leuk om allemaal te lezen en fijn dat we zo kunnen meegenieten van jullie avonturen daar . Warme groet uit Vorden, Marieke en mannen
  6. Ellen:
    Ha Conny en Fred,
    Wij zijn net terug van een lekkere campeervakantie. Ik heb met veel plezier jullie avonturen gelezen! Lachen dat de verhalen over dat in de VS altijd alles groter is, ook echt waar blijken! Wel lastig. Misschien kunnen jullie onder de kano nog een voorraadkast maken.
  7. Josefien Corbey:
    Ha Conny en Fred,
    Wat een leuk verhaal. Fijn dat de jullie reis en die van de camper goed verlopen zijn. Herkenbaar dat in Amerika alles groter is. Hou alles op zijn plaats, take care,
    Josefien.
  8. Lobke:
    28 augustus 2016
    Leuk om mee te lezen! En fijn dat jullie, de dieren en camper goed over zijn. Geniet!
  9. Renate en Piet Burgering:
    28 augustus 2016
    Avonturiers gaat het altijd goed. Fijn dat de dieren ook een goede reis hebben gehad en jullie ook. Heel veel plezier en we kijken weer uit naar jullie verslag. Groeten
  10. Paul:
    29 augustus 2016
    Dag Conny en Fred, het was er niet meer van gekomen jullie nog vooraf goede reis te wensen, maar jullie blijven zo lang weg dat het nu ook nog wel kan. De wereld is groot, jullie zijn ver weg, maar via deze website en de e-mail ook weer heel erg dichtbij. Wij genieten nu in Zuid-Frankrijk van vakantie, dus niets doen. Jullie maken een reis, dat is heel wat anders. Hoewel ik zelf niet zo'n reiziger ben, vind ik het wel heel leuk om jullie te volgen. De camper ziet er trouwens fantastisch uit!
    We zien uit naar jullie verhalen en goede reis, mede namens Mariëtte, Paul
  11. Marco en Hetty:
    30 augustus 2016
    Hoi Conny en Fred, fijn te lezen dat jullie allemaal en alles goed aan zijn gekomen in de states. En gelukkig heeft Fred nog wat te klussen met de handrem en hebben jullie nog wat te puzzelen met de gasfles. Je moet toch een beetje afkicken van al die maanden hard werken aan de voorbereiding.... we wensen jullie een heel mooie reis!