Verder zonder poes Doortje

10 oktober 2016 - Wall, South Dakota, Verenigde Staten

En dan nu even geen avontuur met goede afloop en ook geen foto’s deze keer. De Badlands werden letterlijk ‘bad’ voor ons, want hier zijn we Doortje kwijtgeraakt. We hadden inmiddels het beleid om haar voor het donker wordt aan te lijnen en ’s nachts binnen te houden. Hier zijn nu eenmaal wilde dieren, zoals coyotes. Doortje is een stuk avontuurlijker dan Theo: gaat verder weg, blijft langer weg en komt niet per se terug als je haar roept. Theo lijkt wat dat betreft meer op een hond. Theo vindt het ook minder erg om aangelijnd te zijn. Het was de hele reis al steeds een afweging of we Doortje wel of niet zouden loslaten: ze was heel ongelukkig aan de lijn. Enfin, toen we Doortje wilden aanlijnen was ze al verdwenen. We dachten dat ze ’s nachts wel weer binnen zou komen. Maar nee dus, en de hele volgende dag ook niet. Overal gezocht, geroepen, honden laten blaffen. Nog een dag en nacht gewacht en gezocht en toen werden we steeds ongeruster. Zeker toen we hoorden dat anderen op de camping coyotes hadden gezien op drie meter afstand. Wij hadden wel coyotes gehoord, maar dat was kilometers ver. We denken dus dat ze is gepakt door een coyote, of meer, want ze jagen altijd samen. Voor het geval ze toch is verdwaald en weer op komt dagen hebben we briefjes opgehangen op de camping met foto en contactgegevens. Ik heb een briefje gemaakt op de laptop en toen moesten we op zoek naar een printer. Daarvoor moesten we naar het dichtstbijzijnde dorp, Wall. Dat viel nog niet mee want een aantal zaken was gesloten: het was Columbus day, een nationale feestdag, in South Dakota Native American day genoemd. Toen raakte Fred aan de praat met een man die in Wall woont: we mochten gebruik maken van zijn printer thuis. Superaardig! Hij heette Richard Hauk, heeft zijn hele levensverhaal met ons gedeeld (twee keer gescheiden, failliet verklaard maar naar eigen zeggen nu weer gelukkig in zijn bungalow met schitterend uitzicht op de Badlands) en met een enorme rvs kluis stampvol wapens!

Enfin, nu moeten we verder zonder Doortje. We zijn ontzettend verdrietig. Behalve verdrietig voel ik me ook enorm schuldig omdat we kennelijk niet voorzichtig genoeg zijn geweest. Fred denkt daar anders over, maar ik moet dat nog een plekje geven.

We zijn nu onderweg naar de Black Hills, verder naar het westen, om onder meer Mount Rushmore te bezoeken en het Custer State Park. Waarover de volgende keer meer.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Wietze en brigit:
    11 oktober 2016
    Ah wat een naar verhaal.
    Sterkte, groetjes wietze en brigit.
  2. Evelien en Saskia:
    Ach jeeh wat sneu......
    Sterkte!!
    Groetjes
  3. Vincent:
    11 oktober 2016
    Hè wat rot, jullie zijn nog wel zo op jullie dieren gesteld... Sterkte inderdaad gewenst.
    Hart. groet, Vincent
  4. Lobke:
    11 oktober 2016
    Wat rot! Jullie hebben wel pech met katten.
  5. Attie:
    11 oktober 2016
    Wat erg voor jullie, ook het niet weten. sterkte met het een plekje geven.
  6. Anneke bouman ter doest:
    11 oktober 2016
    Heel jammer. Hoop dat je het een plekje kan geven.
    Sterkte en toch genieten van al het moois.
  7. Marjan Engels:
    11 oktober 2016
    Wat een droevig nieuws. Ook zo naar dat jullie niet zeker weten wat er met Noortje is gebeurd. Veel sterkte gewenst. met hartelijke groet, Marjan
  8. David:
    11 oktober 2016
    You have to think cats have 7 lives; so Noortje still has 6 more to go.
  9. Pascal:
    11 oktober 2016
    Wat een vervelend bericht over Doortje. Veel sterkte!
  10. Jan Koeman:
    11 oktober 2016
    Ha Connie en Fred, treurig verhaal vandaag. Sterkte. Jullie kunnen nu al een boek schrijven met alle belevenissen! Goede reis! Gr Jan ps: schrijf dit vanaf een dakterras in New York...landgenoten!
  11. Gertruce:
    11 oktober 2016
    Dik leef mee, Doortje was een waaghals en heeft het moeten bekopen met zijn leven? Jij veel sterkte, lieve groet Gertruce
  12. Hellen en Ruud:
    11 oktober 2016
    Horror! Maar ze komt terug, dat moét gewoon!
  13. Ben:
    Wat vevelend nieuws.
    Hoop verder op nog mooie en leuke verhalen
  14. Jos en ien:
    11 oktober 2016
    Goh, wat vervelend. Hopelijk komt ze nog terecht!
  15. Paul:
    Wat een verdriet
  16. Jules, Lou, Jolanda en Thim:
    12 oktober 2016
    ach jee, ook hier zijn we verdrietig. maar kop op jullie zijn in het land van onbegrensde mogelijkheden, dus wie weet.
  17. Marga:
    12 oktober 2016
    Misschien heeft ze 'asiel' aangevraagd... Maar zonder gekheid, triest, maar zoals je weet het overlevingsinstinct van een kat is enorm! Sterkte
  18. Monique:
    sterkte
  19. Suuz:
    12 oktober 2016
    Ach Tjeem wat een akelig bericht! Sterkte Conny. Het is een echte boskat gebleken, jullie hebben haar optimaal laten genieten, sommige dieren zijn gewoon niet geschikt om aan een lijntje te houden, geldt evenzo voor mensen. Ik ga er vanuit dat Doortje die wilde beesten te slim af zal zijn en nu lekker wat gras en kleine beestjes aan het opsmikkelen is. Letten jullie goed op jezelf?! Wil geen gekke circus dejavu verhalen horen over gas in campers....liefs en dikke knuffel.
  20. Johan en Coby:
    12 oktober 2016
    Dit moet voor jullie een slechte dag geweest zijn.
    Een donkere bladzijde in de reeks mooie verhalen van Conny.
    Als je ziet welke dieren ze tegen is gekomen vrees ik het ergste.
    Heel veel stekte met het verlies van Doortje.
  21. Monique en Henk:
    12 oktober 2016
    What a bad sad day. Sterkte
  22. Marco en Hetty:
    12 oktober 2016
    Heel veel sterkte en voel je niet schuldig! Het verdriet is al erg genoeg.
    Ik hoop stiekem toch nog op een wonder, dat ze bij mensen in huis is gaan schuilen bijvoorbeeld. Maar nee dat is waarschijnlijk tegen beter weten in.
  23. Francien:
    13 oktober 2016
    Ik leef met jullie mee, echt naar vooral omdat je het niet echt weet van haar. En het is nog wel iets wat even zal voortsudderen in de komende dagen. Sterkte gewenst!
  24. Hellen en Ruud:
    13 oktober 2016
    Zat nog even verder te denken over de mogelijkheid om een berichtje te plaatsen op een internetplatform, facebook bijvoorbeeld, is dat iets? Of, wat ikzelf wel eens gedaan heb, via internet laten registreren bij een punt voor vermiste huisdieren, hebben ze vast wel. En ze zal gechipt zijn, staat jullie telefoonnummer/internetadres daaraan gekoppeld? Kun je eventueel alsnog doen (denk ik).
  25. Martin Oosterhuis:
    13 oktober 2016
    Wat vervelend is dit ik zou ook net als jij reageren Conny verdrietig dus tijd heeld alle wonden misschien gebeurd er nog een wonder Gr
  26. Frans:
    sterkte
  27. Tjen:
    14 oktober 2016
    Beste Connie en Fred, Wat een vervelend nieuws over de verdwijning van Doortje. Hopelijk komt ze nog terug of horen jullie nog iets wat er gebeurd is. Die onzekerheid is een naar gevoel. Veel sterkte en probeer verder te genieten van jullie mooie reis. Ik volg jullie met interesse. Groetjes, Tjen
  28. Beppie:
    15 oktober 2016
    Wat jammer van Doortje maar een kat heeft geen 7 levens zoals David schrijft maar 9, dus, wie weet?!
    Groetjes
  29. Judith:
    16 oktober 2016
    Wat een naar bericht Conny, wat moet dat rot voelen zeg, sterkte!
  30. Arnold:
    16 oktober 2016
    Zwaar klote van Doortje, hou hoop: wie weet neemt er nog iemand contact met jullie op. Hopelijk lezen we de volgende keer wat leuks. Groetjes uit Wormerveer
  31. Joke:
    17 oktober 2016
    Wat vreselijk! Dat is nachtmerrie-materiaal. En nou blijf je natuurlijk ook nog de hele tijd hopen dat er toch iemand belt om te melden dat Doortje gevonden is.
    Ik wens jullie sterkte en hoop stiekem mee.
  32. Moniek:
    20 november 2016
    Dit verhaal zag ik al een tijdje in de lijst en verheugde me er voor het eerst niet op. Gelukkig al veel harten onder de riem en hierbij nog eentje: dikke sterkte met dit nare afscheid. Bad badlands...... dikke knuffel